Vi går mot vår!

Mitt eget spel / Permalink / 0
Min golfsäsong är på väg att starta upp igen! Fortfarande tekniskt vilsen, fast mellan två tekniker vilket oroar mig!
 
 
Det blev ett långt uppehåll den här vintern. Skönt på många sätt, även om det förstås också är tråkigt. Men ändrade arbetsförhållanden sätter golfen på en annan plats i livet, den känns inte längre "viktig" utan mer bara "kul"!
 
Det var länge sen jag uppdaterade den här bloggen nu. Det beror mest på att det inte varit särskilt mycket aktiviteter inom golfen sedan januare då jag ju spelade några rundor, och dessutom spelade riktigt bra! Nu när jag är igång igen, är det betydligt sämre! Eftersom jag är något av en optimist vill jag säga att det går åt rätt håll, men... jag vet ärligt talat inte om det är så!
 
Jag är kvar mellan tekniker, har svårt att hitta tillbaka till "mitt gamla" som jag vet fungerar och framförallt tillåter mig att spela golf utan smärtor i ryggen. Nu befinner jag mig i ett läge där jag verkligen är mitt emellan, det är som om att min kropp vill hitta någon form av gyllene medelväg mellan de tekniker jag jobbat med och visst, jag kan slå fina slag, men som regel känns det forcerat och efter en dag på golfbanan känner jag av det starkt i ryggen. Så kan vi inte ha det...
 
Så, för att göra en kort sammanfattning så är jag med ord kvar där jag varit, jag söker vägen tillbaka till min avslappnade och smärtfria rörelse.
 
Om jag ska säga något positivt, så skulle det bli om närspelet och framförallt puttningen. När jag började spela lite på sommargreener för någon månad sedan kan man nästan säga att jag gav upp min strävan att hitta en teknisk grund att bygga om min puttning kring. Istället tänkte jag så här, jag ställer mig till bollen, greppar klubban, ställer upp mig och gör allting så naturligt och enkelt som möjligt. Och det kan låta väldigt enkelt att göra så. Det kan låta som om att man liksom inte kan göra något annat, men det är inte riktigt sant. Hur det än är med den saken, så har min puttning faktiskt varit helt okej, och stundtals riktigt bra! Sist jag spelade, satte jag en par såna där fina 3-4 metare och satte pricken över i:et genom att sänka en 12-meters putt för birdie. Så, vi får se vad som händer när vi startar kompistouren "MaxiTouren" imorgon söndag.
 
Idag, ska jag däremot göra comeback som instruktör. Jag ska hjälpa vår head-pro med lite nybörjarutbildningar vilket känns riktigt kul! 
 
Svinga lugnt!
Till top